MENU

Bliv erhvervskunde Kontakt Om os Kataloger Persondatapolitik Handelsbetingelser Tryksager Support

Vi kan mere end du tror

Handelsbetingelser

For erhverv og forbrugere

Generelle oplysninger

HJ Kontorcenter A/S
CVR-nr.: 10464196
Virksomhedsvej 2
9900 Frederikshavn
+45 98423800
hjkontor@hjkontorcenter.dk

Betaling

Hos Hjkontorcenter.dk kan du betale med følgende betalingskort:

VISA, Maestrocard og Mastercard, samt MobilePay.
Vi tager ikke kortgebyrer og beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.

Du kan også betale med ViaBill. Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din månedsydelse den 20. i hver måned. Betaler du ikke til tiden, vil der blive pålagt et gebyr på kr. 39,-. Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill. ViaBill finansierer køb for op til 2.000 kr. Beløb over 2.000 kr. finansieres i samarbejde med SparXpress. 

Er du oprettet som kunde, kan du til enhver tid se dine tidligere fakturaer under mit HJ, når du er logget ind på siden.

Fragt

Alle standardvarer inden for vores grundsortiment, leveres enten fra dag til dag med ekstern fragtmand (f.eks. Interfjord el. Danske fragtmænd), eller med egen vogn på fastsat ugedag.
Er du i tvivl om, hvornår du modtager varen, kan du kontakte HJ Kontorcenter.

Alle køb under 1000,- (800,- ekskl. moms) tillægges fragt- & forsendelsesomkostninger, pt. fra 48,75 kr. (39,- ekskl. moms). Kontokunder har fri fragt. Dog kan der kræves ekstra fragt betingelser, f. eks ved emballage der har større volumen, og desuden kontormøbler o.l. Ved tvivlstilfælde – kontakt ekspeditionen, Tlf.: 98 42 38 00.

Vi leverer ikke til Grønland, Island og Færøerne. Vi leverer ikke til udlandet.
Der gælder særlige vilkår for levering til ikke-brofaste øer – ring for mere info

Leveringstiden fremgår på de enkelte produktsider og godkendes automatisk ved køb. Leveringstiden på lagervarer vil typisk være på 1-3 hverdage. Leveringstid på fjernlagervarer kan være op til 3-6 hverdage, og i enkelte tilfælde over 10 hverdage.

Kontormøbler leveres altid usamlet, medmindre andet er aftalt. Hel- og halvpaller, penge-, sikrings- og dataskabe leveres kun til fortovskant.

For andre specielle produkter, og skaffevarer, kontakter vi dig og aftaler salgs- og leveringsbetingelser individuelt, herunder eventuelle fragt- og forsendelsesomkostninger, opsætning, udpakning, support og installation. Visse køb kan ikke foretages på webshoppen. Her skal du i stedet kontakte HJ Kontorcenter. Handler du via vores webshop, gælder de betingelser du accepterer ved køb. 

Børn og unge under 18 år

Du skal være fyldt 18 år for at handle hos os. Er du under 18 år, skal du have samtykke fra en forælder eller værge.

Fortrydelsesret

Følgende gælder kun for private forbrugere (ikke B2B kunder):

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
Består ordren af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager det sidste parti eller den sidste del.
Drejer det sig om en aftale om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager den første vare.
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til hjkontor@hjkontorcenter.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb. 

Returnering

Følgende gælder kun for private forbrugere (ikke B2B kunder):
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder for: Møbler, emballage, kopi/print og volumenvarer. Udgifterne til returnering af disse varer kan koste op til 1000 kr.

Disse aftaler kan ikke fortrydes:

  • Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg, f.eks. varer med tryk.
  • Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt.
  • Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.
  • Levering af plomberede lyd- eller billedoptagelser eller computersoftware, som du har brudt plomberingen på.
  • Levering af digitalt indhold, f.eks. computerprogrammer, apps, spil, musik, film mv., som ikke leveres fysisk på f.eks. CD eller DVD, hvis du forinden har accepteret at udførelsen sættes i gang og at din fortrydelsesret dermed mistes.

Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes, at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Følgende gælder kun for private forbrugere (ikke B2B kunder):
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage som forbruger.
Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Varen sendes til:
HJ Kontorcenter A/S
Virksomhedsvej 2
9900 Frederikshavn

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse. 

Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb. Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.
B2B er reklamationsretten 6 måneder.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du som forbruger reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Erhversdrivende skal reklamere straks.

Hvis du handler som erhvervsdrivende, forbeholder vi os retten til at afhjælpe f.eks. i form af reparationer frem for at ombytte.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Varen sendes til:
HJ Kontorcenter A/S
Virksomhedsvej 2
9900 Frederikshavn

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.

Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.

Hvem deler vi dine oplysninger med & hvorfor:

  • Med andre leverandører og samarbejdspartnere, som leverer varer/ydelser til os.
  • Vores tredjeparts serviceleverandører (også betegnet databehandlere).
  • Tredjepartner, som leverer varer og ydelser til dig, så de kan behandle og gennemføre dine ordrer.
  • Offentlige myndigheder eller lignende organer, hvor dette tillades eller kræves i henhold til lovgivningen.
  • Efterfølgere til hele eller dele af vores virksomhed.

Personoplysningerne registreres hos HJ Kontorcenter A/S og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Den dataansvarlige på hjkontorcenter.dk er HJ Kontorcenter A/S.
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig. Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: hjkontor@hjkontorcenter.dk

Bonusprodukter

Kunder med en konto hos os optjener bonuspoint hver gang de handler på www.hjkontorcenter.dk. Pointene kan bruges på udvalgte produkter på vores bonusvareside. Ubrugte point bliver automatisk slettet efter 1 år. 

Klageadgang

Følgende gælder kun for forbrugere:
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte Daglig Leder Michael Jørgensen på michaelj@hjkontorcenter.dk eller 25381115.
Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr.
Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag – uanset beløbets størrelse. Læs mere her.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her – http://ec.europa.eu/odr.

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til:

Hjkontorcenter.dk

Virksomhedsvej 2

9900 Frederikshavn

e-mail: hjkontor@hjkontorcenter.dk

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

___________________________________________________________________________

Bestilt den: __________________________     Modtaget den: ________________________

Forbrugerens navn: __________________________________________________________

Forbrugerens adresse:  _______________________________________________________

Forbrugerens underskrift: _________________________________      Dato: _____________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 05.08.2024.

 

 

HJ Kontorcenter A/S
2024

Produktkategorier

Udfyld felterne nedenunder for at modtage vores nyhedsbrev

Du kan til enhver tid afmelde dig vores nyhedsbrev igen, ved at klikke på “Afmeld nyhedsbrev” i bunden af vores nyhedsbreve. Har du yderligere spørgsmål er du velkommen til at skrive til hjkontor@hjkontorcenter.dk

Velkommen, hvad handler du som?